wtorek, 29 kwietnia 2014

Krem z pomidorów i soczewicy

Zup innych niż kremy chyba u mnie w kuchni nie doświadczysz. Nigdy nie przepadałam za wyławianiem ziemniaków z zupy, a jedzenie rosołu kończyło się poplamioną bluzką. Krem to inna bajka. Jednolita, gładka konsystencja łagodnie rozpływająca się w ustach. A do tego te kolory na talerzu...
Z uwagi na mnogość składników, jakie możemy zblendować na raz, jest to również bardzo sycący posiłek, który kształtuje naszą kulinarną wyobraźnie. Naprawdę nie potrzeba wiele, aby stworzyć krem-marzenie, którym zachwyci się cała rodzina. Zawartość zależy tylko od ograniczeń, jakie sami sobie stawiacie. Widziałam ostatnio na jakimś blogu krem z ogorków kiszonych. Więc widzicie, że kremy rządzą się własnym prawami.


Co potrzebujemy?
  • 1 puszka pomidorów w całości
  • 1 puszka ugotowanej soczewicy
  • pół dużej cebuli
  • 1 marchewka
  • 3 ząbki czosnku
  • 800 ml bulionu warzywnego
  • oregano
  • chilli mielone
  • kurkuma
  • sól i pieprz
  • jogurt naturalny i kiełki rzodkiewki do podania
  • olej do smażenia- ja użyłam oleju kokosowego
Jak przyrządzamy?


Posiekany czosnek i cebulę zeszklić na łyżce oleju. Dorzucić utartą na dużych oczkach marchewkę. Wszystko podsmażyć 2-3 min. Dolać bulion i pomidory. Doprowadzić do wrzenia i gotować na średnim ogniu. Gdy warzywa zmiękną dodać odsączoną wcześniej soczewicę. Zupę dusić pod przykryciem ok. 10 min. Doprawić przyprawami wedle uznania. Całość zblendować i podawać z jogurtem i kiełkami.
Ot, cała filozofia :)
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zajrzyj jeszcze tutaj:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...