poniedziałek, 8 lutego 2016

Makaron z chałwowym pesto i chilli

Myślenie "out of the box" sprawdza się nie tylko w zawodowej burzy mózgów. Ostatnio wykorzystałam je także w kuchni i połączyłam składniki, które na pierwszy rzut oka nie pasują do siebie zupełnie. Tak też powstało domowe pesto z chałwą, która doskonale zastąpiła orzechy. Jako pozostałe składniki wykorzystałam neutralny w smaku szpinak oraz standardowy pesto-duet czyli oliwę i ser. Całość podkręciłam ostrym chilli. Smak jest naprawdę ciekawy.

Co potrzebujemy?

Składniki na pesto:
  • 1 duża garść świeżego szpinaku baby
  • 25 g chałwy z orzechami
  • 25 g tartego sera grana padano
  • 75 ml oliwy z oliwek
  • sól i pierz do smaku
Dodatkowo:
  • 150 g makaronu spaghetti
  • pół czerwonej ostrej papryczki
Jak przyrządzamy?
Wszystkie składniki pesto blendujemy. Makaron gotujemy w osolonej wodzie. Gotowy łączymy z pesto i plastrami ostrej papryczki.
Smaczego!

4 komentarze:

  1. Rzeczywiście bardzo ciekawe :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak nie lubię chałwy, to w takim połączeniu bardzo mi smakowała :) Do odważnych świat należy!

      Usuń

Zajrzyj jeszcze tutaj:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...