poniedziałek, 20 stycznia 2014

Jabłka i gruszki pod owsianą kruszonką i o tym jak zostałam zaczarowana

Jabłka to jedne z moich ulubionych owoców. Zawierają ponad 20 cennych składników, poprawiają przemianę materii i wzmacniają system immunologiczny. Są dostępne cały rok, w wielu smakach i kolorach. Można je jeść surowe, ugotowane, karmelizowane, upieczone, suszone.....
Jak widać same zalety :)
Dzisiaj proponuję jabłka w duecie z gruszkami, podane pod chrupiącą owsianą kruszonką. Takie apple crumble to dla mnie szybka alternatywa dla szarlotki.
PS. Blogowanie kulinarne idzie w parze z fotografią. A czy kiedykolwiek zastanawiałaś/eś się, jak to jest po drugiej stronie obiektywu? Ja miałam ostatnio okazję przekonać się na własnej skórze, jak wygląda praca fotomodelki. Dużo zabawy, cierpliwości i czasu :) Zostałam zaczarowana w magicznym obiektywie Michała z Hocus Fokus (www.hocusfocus.pl), a jego utalentowana żona Monika zadbała o estetykę całej stylizacji. Naprawdę zdolna z nich para :) Zresztą sami sprawdzcie rezultat naszej współpracy tutaj: http://www.hocusfocus.pl/wpis-pod-wieczor/.


Co potrzebujemy? (Na 4 kokilki)
  • 5 dużych jabłek (użyłam odmiany Champion)
  • 4 gruszki
  • 1 płaska łyżeczka cynamonu
  • 1 łyżeczka kardamonu
  • szklanka mąki
  • pół szklanki brązowego cukru + 4 łyżki do owoców
  • ok. pół kostki masła (miękkiego)
  • 2 garści płatków owsianych
Jak przyrządzamy?


Jabłka i gruszki obieramy ze skórki i kroimy na małe kawałki (spontanicznie, bez odmierzania linijką). Wkładamy do garnka, dolewamy odrobinę wody i dodajemy cukier. Radzę najpierw spróbować owoców, aby nie przesadzić z cukrem. Całość gotujemy ok. 10-15 min, aż owoce zmiękną. Na koniec przyprawiamy cynamonem i kardamonem.
Z mąki, cukru, masła i płatków owsianych zagniatamy kruszonkę. W misce rozcieramy palcami masło z resztą suchych składników, dokładnie wszystko mieszając i formując kruszonkę.
Kokilki wypełniamy jabłkami i gruszkami, wierzch posypujemy kruszonką. Zapiekamy w temperaturze 180 st. do zarumienienia kruszonki.
Smacznego!

4 komentarze:

  1. Alez mi narobilas ochoty na crumble!
    Swietne zdjecia, swietna stylizacja! Praca fotomodelki wcale taka prosta nie jest, no i srodowisko bywa ryzykowne...
    http://blog.brightsidephotography.co.uk/?p=1124 :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to do dzieła! :)
      Sesja była mega pozytywnym przeżyciem, bo w przyjaznej atmosferze :)

      Usuń
  2. Do tego gałka lodów i jestem w niebie ! :)

    OdpowiedzUsuń

Zajrzyj jeszcze tutaj:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...