wtorek, 7 stycznia 2014

Risotto z krewetkami i parmezanem

Witajcie w nowym roku! :) Mam dla Was nowe pomysły, pełno nowych pomysłów! :) Postanowiłam, że rozpocznę 2014 rok daniem, którego jeszcze nigdy w życiu nie robiłam. Cieżko było wybrać spośród setek pomysłów w mojej głowie :). Wybrałam kremowe risotto z krewetkami i parmezanem.
Danie okazało się mało skomplikowane w przygotowaniu, więc początkujący adepci sztuki kulinarnej mogą je śmiało przyrządzać . Mi risotto bardzo pasuje na randkę...



Co potrzebujemy?
Porcja na 4 osoby.
  • pół kg krewetek tygrysich
  • 240 g ryżu arborio
  • 1 l bulionu warzywnego- najlepiej mieć własnej roboty, ale ja nie zdążyłam przygotować
  • 1 cebula
  • 3 ząbki czosnku
  • szklanka białego wina wytrawnego + trochę do podlania krewetek
  • parmezan- ja dodałam ok. 7 dag
  • oliwa z oliwek 
  • masło
  • sól i świeżo mielony pieprz
  • pietruszka
  • sok z cytryny
Jak przyrządzamy?

Potrzebne będą duża patelnia i średniej wielkości garnek z grubym dnem. Będą nam potrzebne jednocześnie.
Na oliwie z masłem zeszklić cebulę pokrojoną w drobną kostkę. Następnie wsypać do garnka ryż i mieszać dopóki ryż nie stanie się przeźroczysty. Po kilku minutach dolać szklankę wina i mieszając co jakiś czas czekać, aż płyn odparuje. Dolewać po chochli bulionu i na małym ogniu mieszać ryż, aż wchłonie cały płyn. Czynność powtarzać do momentu, kiedy ryż będzie miękki. Na koniec dodać starty parmezan i dokładnie wymieszać risotto. Doprawić solą, jeśli zachodzi taka potrzeba.
Robiąc risotto najlepiej jednocześnie przesmażyć krewetki. Jeśli mamy mrożone krewetki, to najpierw je odmrozić. Rozgrzewamy patelnię, dolewamy oliwę i masło oraz drobno posiekany czosnek. W nstępnej kolejności dorzucamy krewetki. Przyprawiamy solą i świerzym pieprzem. Smażymi kilka minut. Podlewamy krewetki białym winem i redukujemy płyn. Smażymi kolejne kilka minut. Nie zapominajmy o mieszaniu :).
Na powyższych zdjęciach krewetki nie mają ogonków, bo jedna z osób, dla których gotowałam jadła je po raz pierwszy i nie chciała obrywać ogonków na talerzu. (PS. Krewetki bardzo Jej zasmakowały!).
Risotto podajemy posypane pietruszka i skropione sokiem z cytryny. Najlepiej z białym winem ;)
Smacznego!

2 komentarze:

  1. Uwielbiam risotto :)
    Pozdrawiam ;)
    www.monikoza.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. ejj chyba to jadłam ;) i było fantastyczne : ) zakochałam się w krewetkach :D

    OdpowiedzUsuń

Zajrzyj jeszcze tutaj:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...