czwartek, 20 lutego 2014

Tartaletki z pieczonymi burakami, kozim serkiem i solonymi pistacjami

Buraki wróciły na polskie stoły nie tylko jako zupa czy dodatek do obiadu. W sieci można znaleźć przepisy na sałatki, carpaccio tarty czy słodkie ciasta z wykorzystaniem buraka. Bardzo się cieszę z tego powrotu, bo od dawna uważałam, że te bulwy są trochę zapomnianym i niedocenianym warzywem.
Połączenie buraka i ser koziego? Dla mnie bomba! :)



Co potrzebujemy?
  • 1 opakowanie ciasta francuskiego
  • 3 średnie buraki
  • serek kozi do smarowania
  • 15 dag solonych pistacji
  • sól
  • zioła suszone
  • sok z cytryny
Jak przyrządzamy?
Przygotowanie rozpocząć od upieczenia buraków. Dokładnie umyte, owinięte pojedynczo w folię aluminiową zapiec w piekarniku w 200 st. około 1,5 h. Buraki muszą być miękkie. Ostudzone zetrzeć na tarce na grubych oczkach. Doprawić solą i ziołami wedle uznania. Ja użyłam tymianku. Dodać 3 łyżeczki serka koziego i sok z cytryny. Dokładnie wymieszać.
Z ciasta francuskiego wyciąć koła i wyłożyć nimi formy do tartaletek. Na dno każdej foremki wyłożyć folię aluminiową i wysypać fasolę lub groch. Piec w piekarniku ok. 20 min w temperaturze 210 st. Po tym czasie wyjąć tartaletki z piekarnika i usunąć z nich fasolę i folię. W środku umieścić buraki z serkiem. Zapiec w piekarniku następne 5 min. Podawać z grubo posiekanymi pistacjami i odrobiną serka koziego na wierzchu.
Smacznego!

1 komentarz:

  1. Uwielbiam połączenie buraka i koziego sera, ale jakoś nie zagościł u mnie na stole w tym roku. Choć jadłam go w restauracji i uwielbiam. Ach, i jadłam zupę marchewkową z pomarańczą i imbirem w Kiss the Cook, chyba od Ciebie kojarzę przepis. Też będę go patentować :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Zajrzyj jeszcze tutaj:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...