wtorek, 12 sierpnia 2014

Grillowany camembert z sosem wiśniowym

Połączenie smakowe wiśnia plus camembert odkryłam w zeszłym roku zupełnie przypadkiem. Niecała ugotowana wiśniowa konfitura zmieściła się do słoików, więc zamiast na słodko, szukałam połączenia na wytrawnie. I oto jest! Ciepły, rozpływający się camembert, słodkie wiśnie duszone w czerwonym winie i chrupkie płatki migdałów.
Danie stanowi efektowną przekąskę. Nadaję się idealnie na letnie grillowanie pod chmurką albo domowe przy akompaniamencie patelni grillowej. Wasi towarzysze stołu lub kocyka na pewno będą zaskoczeni.


 


Co potrzebujemy?

Założeniem jest 1 okrągły camembert na osobę. Ilość sosu z podanych składników wystarczy dla 4-5 osób.
  • okrągły serek camembert (tyle, ile osób chcemy nakarmić)
  • 5 łyżek konfitury wiśniowej (najlepiej domowej, przepis znajdziecie tutaj )
  • 100 ml czerwonego, półwytrawnego wina
  • garść płatków migdałów
Jak przyrządzamy?

W garnku mieszamy wino i konfiturę wiśniową. Gotujemy na średnim ogniu, aż wino wyparuje, a sos zgęstnieje. 
Na dobrze rozgrzanej patelni grillowej lub na grillu smażymy ser, aż zmiękknie i się przyrumieni. U mnie, w domowych warunkach, było to ok. 1,5 - 2 min z każdej strony. Na mniejszej, suchej patelni prażymy płatki migdałów, uważając, aby się nie przypaliły. Najlepiej co jakiś czas przerzucać je na patelni.
Ciepły camembert polewamy również ciepłym sosem i posypujemy migdałami.
Smacznego!

4 komentarze:

  1. szału ni ma...

    OdpowiedzUsuń
  2. Połączenie takie smakowe dla mnie nowe. Nie próbowałam jeszcze z sosem wiśniowym, a smaka już mi narobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kompozycja smakowa jest naprawdę intrygująca :) Spróbuj, a sama zobaczysz :)Pozdrawiam

      Usuń

Zajrzyj jeszcze tutaj:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...