wtorek, 27 sierpnia 2013

Krem z cukinii z parmezanowymi grzankami

Pozostając w temacie zup- kremów zrobiłam dziś na obiad krem z cukinii. Dostałam w pracy od koleżanki fantastyczne cukinie z domowego ogródka i od wczoraj jemy z M. cukiniowe przysmaki. Taką zupę robiłam po raz pierwszy, sprzątając przy okazji lodówkę z tego co wpadło mi w ręce i nadawało się do dodania :)


Co potrzebujemy?
Skaładniki na 2 duże porcje.
  • 1 duża cukinia
  • 1 cebula
  • 4 ząbki czosnku
  • pół puszki pomidorów krojonych
  • 1 łyżeczka koncentratu pomidorowego
  • 1l bulionu drobiowego lub warzywnego
  • 1 łyżeczka curry
  • 1 łyżeczka chilli mielonego
  • 2 łyżeczki cukru
  • oliwa z oliwek, olej z zalewy z suszonych pomidorów
  • 2 łyżki masła
  • bagietka
  • śmietana 12%
  • parmezan
Jak przyrządzamy?


Cukinię przekroić wzdłuż i usunąć miękki środek z nasionami. Połówki przekroić na ćwiartki i pokroć na plastry. Cebulę pokroić w piórka, czosnek w plastry. W garnku rozgrzać oliwę z masłem, dodać cebulę z czosnkiem i zeszklić. Dołożyć cukinię i dusić chwilę pod przykryciem. Dolać bulion i gotować całość do momentu, kiedy cukinia zmiękknie. Po tym czasie dodać pomidory i koncentrat pomidorowy. Doprawić przyprawami i cukrem. Moja zupa była idealnie słona po dodaniu bulionu, więc nie soliłam dodatkowo. Gotować wszystko przez kilka minut.
Zmiksować wszystko blenderem. Moja cukinia miała bardzo twardą skórę i po zmiksowaniu była ona wyczywalna, więc przetarłam krem przez sito, aby otrzymać pożądaną konsystencję. 
Bagietkę pokroić na grube plastry. Ja używam tostera do uzyskania grzanek. Ale piekarnik czy patelnia grillowa też będą się nadawały. Grzanki skropić oliwą. Ja wykorzystałam olej z zalewy z suszonych pomidorów. Posypać je obficie startym parmezanem.
Krem podawać z kleksami śmietany i ciepłymi grzankami.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zajrzyj jeszcze tutaj:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...