sobota, 7 września 2013

Ciasto drożdżowe idealne! Z borówkami i jeżynami.

Jest, znalazłam je! Doskonałe, idealnie puszyste, rozpływające się w ustach, mocno owocowe ciasto drożdżowe. Po kilku nieudanych próbach, poszukiwania przeciągnęły się w czasie. Aż pewnego dnia natknęłam się na przepis na blogu niebo na talerzu i teraz przekazuję go Wam :) 



Co potrzebujemy?

Piekłam ciasto w blaszce o wymiarach 34x23 cm.
  • 0,5 kg mąki
  • 5 dkg świeżych drożdży
  • szklanka mleka
  • 3 łyżki stopionego masła
  • jajko
  • 6-7 łyżek cukru
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 25 dag borówek
  • 1 małe opakowanie jeżyn
Powyższe składniki potrzebujemy na ciasto. Na kruszonkę natomiast przygotujcie:
  • 1/3 kostki zimnego masła
  • ok. 3- 4 łyżki mąki
  • 4 łyżki cukru
Jak przyrządzamy?


Mleko podgrzać lekko, żeby nie było za gorące. Drożdże rozetrzeć z cukrem i wymieszać z podgrzanym mlekiem i 3 łyżkami mąki. Całość odstawić w ciepłe miejsce na 15-20 minut.
Resztę mąki, masło, roztrzepane jajko, sól i mleko z drożdżami wymieczać w dużej misce. Zagnieść ciasto. Wydaje się, że ilość mąki podana jest idealnie, bo ja nie musiałam dodawać ani grama więcej :) Wyrobione ciasto odstawić na godzinę, żeby mogło podwoić swoją objętość.
Z podanych składników zagnieść kruszonkę. Blachę wysmarować masłem i posypać bułką tartą lub mąką. 
Kiedy ciasto już wyrośnie, wyłożyć je na blaszkę, posypać owocami i kruszonką. Dodatkowo odstawić na 15min. Piekarnik rozgrzać do 180 st.. Ciasto piec ok. 45min, do zrumienienia wierzchu. Najlepiej studzić je pozostawiając w wyłączonym piekarniku, przy uchylonych drzwiczkach.  
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zajrzyj jeszcze tutaj:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...