poniedziałek, 9 września 2013

Z Maminego zeszytu: Ucierane ciasto ze śliwkami.

Sezon śliwkowy zawsze kojarzył mi się z tym ciastem. Nieskomplikowane, szybkie, puszyste, lekkie... mogłabym tak wymieniać jeszcze długo. Ten przepis to kolejna odsłona zeszytu mojej Mamy. Wybieram się teraz na weekend do domu rodzinnego, więc skradnę jej cały ten zeszyt :) A tymczasem zostawiam Was z małym wspomnieniem mojego dzieciństwa.....


Co potrzebujemy?
  • 6 jajek
  • 12 łyżek oleju
  • 3 szklanki mąki
  • 1 i 1/2 szklanki cukru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • olejek waniliowy- kilka kropel
  • owoce- tutaj naprawdę duża dowolność :) Wykorzystałam śliwki, ale ciasto jest równie smaczne z truskawkami, wiśniami czy jabłkami.
  • cukier puder do posypania
Jak przyrządzamy?
Jajka utrzeć z cukrem. Do tego dodać olej, następnie mąkę z proszkiem do pieczenia i olejkiem waniliowym. Dokładnie zmiksować na gęstą masę. Wylać na blachę. Na wierzch ułożyć owoce. Piec w temperaturze 180 st. do suchego patyczka (ok.40 min). Wystudzone posypać cukrem pudrem.
Smacznego!

1 komentarz:

  1. Wygląda apetyczne i jak widzę łatwe do zrobienia! Lecę do kuchni wypróbować przepis, mam nadzieję że wyjdzie :)

    OdpowiedzUsuń

Zajrzyj jeszcze tutaj:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...