poniedziałek, 16 września 2013

Krem z pomidorów z migdałami

Pogoda za oknem nie nastraja pozytywnie. Można sobie z tym poradzić np. lampką wina albo smacznym posiłkiem. Ja wybrałam jedno i drugie :). W misce pyszny włoski krem z pomidorów, a w kieliszku czerwone wino. I od razu zapominam, że dziś za oknem jesienna aura.
PS. Przepis wypatrzyłam w książce "Kuchnia włoska. Klasyczne i nowoczesne dania", o której wspominałam Wam wcześniej.


Co potrzebujemy?

Podane składniki wystarczą na 4 porcje.
  • 1,2 kg pomidorów (najlepiej Lima)
  • 700 ml bulionu warzywnego
  • 70 g masła
  • 100 g migdałów zmielonych
  • 3 łyżki śmietany
  • 1 łyżeczka cukru
  • świeża bazylia
  • sól i pieprz
Jak przyrządzamy?


Pomidory pokroić w dużą kostkę. W dużym garnku rozpuścić masło i dodać pomidory. Dusić wszystko ok. 10 min, aż się rozpadną, a skóra zacznie z nich schodzić. Wlać bulion i gotować pod przykryciem kolejne 10 min. Przyprawić solą i pieprzem do smaku
W tym czasie prażyć migdały na suchej patelni, aż do uzyskania złotego koloru. Ja akurat miałam w domu migdały w płatkach, więc je potraktowałam blenderem.
Zupę zdjać z ognia, zmiksować blenderem. Następnie przetrzeć przez sito, aby była kremowa. 
Wlać ją do garnka, dodać cukier, śmietanę i migdały. Krem chwilę podgrzewać. Bezpośrednio przed podaniem posypać świeżo siekaną bazylią.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zajrzyj jeszcze tutaj:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...