niedziela, 21 lipca 2013

Placuszki z cukinii i młodej marchewki z dipem ziołowym

Nie doceniałam cuknii dopóki M. nie zaczął mi jej serwować w różnej postaci. Czarował z niej pasty i placuszki. Teraz cukinia często gości na naszym stole, zwłaszcza latem. Dziś będą placuszki z cuknii i młodej marchewki, ale zamiast marchewki można dodać inne warzywa, a cuknię potraktować jako bazę. Szybki dip ziołowy podkreśli ich smak. Wszystko przyrządza się szybko i sprawnie, żeby nie tracić słonecznych letnich dni na stanie przy garach! :)



Co potrzebujemy?

Składniki na 2 osoby.
  • 1 cuknia
  • 2 młode marchewki ( wzięłam takie z pęczka, więc nie za duże)
  • 2 jajka
  • 6 łyżek mąki
  • 3 łyżki otrębów pszennych
  • starty parmezan
  • sól
  • suszone oregano
  • olej do smażenia
Dip
  • duży gęsty jogurt naturalny
  • pęczek szczypiorku
  • pęczek koperku
  • chilli mielon
  • sól i pieprz do smaku

Jak przyrządzamy?

Na tarce (duże oczka) zetrzeć cukinię i marchewkę. Dodać roztrzepane jajka, mąkę i otręby. Wymieszać wszystko dokładnie. Doprawić solą i oregano oraz startym parmezanem- ja dałam dużo, bo lubię :).
Na dobrze rozgrzanej patelni smażyć placuszki. Na jeden daję mniej więcej jedną łyżkę stołową ciast. 
Kiedy placuszki się smażą, przygotować prosty dip ziołowy. Jogurt wymieszać ze szczypiorkiem i koperkiem, doprawić solą, pieprzem i chilii. 
Zajadać się w domu albo zabrać ze sobą na piknik. Na kocu nad rzeką smakują jeszcze lepiej :) !
Smacznego!

4 komentarze:

  1. dzisiaj zrobiłam Twoje placuszki. Tylko z uwagi na nieobecność parmezanu w mojej lodówce, dodałam twaróg solankowy wędzony. Wyszły pyszne!! Dzięki za przepis :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki! Cieszę się bardzo!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cukinia miłością mą, w każdej postaci, chyba napiszę do niej odę! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mmmmm...smakowicie to wygląda..uwielbiam placuszki :)

    OdpowiedzUsuń

Zajrzyj jeszcze tutaj:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...