niedziela, 2 marca 2014

Placuszki z kaszy jaglanej z suszonymi pomidorami i grana padano

Robię dużo zapisków, bo czasem w najmniej nieoczekiwanym momencie przychodzi mi do głowy pomysł na nowe danie. Najczęściej w pracy, kiedy jestem w ferworze wyliczeń wpływów i wypływów z kont :) Mam te zapiski w telefonie, w kalendarzu i zeszycie z przepisami. Czasem skrobnę coś na paragonie i wkładam do portfela. Cóż pamięć już nie ta.... a na pewno już nie tak wyćwiczona jak podczas sesji :)
Dzisiejszy wpis najpierw znalazł swoje miejsce w telefonicznym notatniku, nabrał mocy urzędowej, aż pojawił się na stole podczas wczorajszej kolacji. A musiałam czymś zabłysnąć, bo Mama była w odwiedzinach :)



Co potrzebujemy?

Na 10 placuszków.
  • 1 szklanka kaszy jaglanej
  • 2 szklanki wody
  • 1 łyżka masła
  • 10 sztuk pomidorów suszonych w zalewie
  • 4 łyżki otrębów pszennych
  • 7 dag startego grana padano
  • 2 jajka
  • 1 łyżka oleju z pomidorów suszonych
  • tymianek suszony
  • losoś wędzony
  • gęsty jogurt naturalny/ grecki
  • sól
Jak przyrządzamy?


Kaszę jaglaną zalać 2 szklankami wody, posolić i dodać łyżkę masła. Gotować pod przykryciem ok. 15 min. Gotowa kasza powinna być miękka. Studzimy ją.
Pomidory suszone pokroić w kostkę. W misce wymieszać (najlepiej ręką) kaszę, pomidory, grana padano, jajka, tymianek, otręby, olej z zalewy i sól do smaku. Zwilżonymi wodą dłońmi formować małe placuszki i smażyć na dobrze rozgrzanej patelni na rumiano.
Podawać z jogurtem naturalnym i plastrem łososia wędzonego. Można posypać szczypiorkiem lub koperkiem.

Smacznego!


1 komentarz:

  1. Jadłam pasztet z kaszy jaglanej z suszonymi pomidorami, był przepyszny. Więc chyba takie placuszki też byłyby świetne. Już nawet kupiłam kaszę jaglaną, żeby zrobić coś podobnego, ale nie mogę się ogarnąć. A tego Sheratonu mega zazdroszczę :D

    OdpowiedzUsuń

Zajrzyj jeszcze tutaj:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...