sobota, 12 kwietnia 2014

Mus czekoladowy

Dziś będzie szybko i prosto! Szybko, bo piękny poranek za oknem i szkoda marnować czas na stanie w kuchni. Prosto, bo z 4 składników każdy miłośnik czekolady może sobie wyczarować pyszne czekoladowe cudo, aby świętować dzisiejszy Światowy Dzień Czekolady.
Miłośnikiem czekolady jestem i ja, więc przygotowałam mój ulubiony mus czekoladowy. Robiłam go już wiele razy. Przepis jest zarchiwizowany z tyłu mojej głowy, bo nigdy nie wiadomo, kiedy najdzie ochota na taką pyszność :).

 

Co potrzebujemy?

Na 2 porcje.
  • 100 g gorzkiej czekolady z dużą zawartością kakao
  • 50 g masła
  • 2 jajka
  • 2 łyżki cukru pudru
Jak przyrządzamy?

Na małym ogniu rozpuszczamy masło, dodajemy czekoladę połamaną na małe kawałki. Ściągamy z kuchenki i mieszamy energicznie do momentu, aż czekolada się rozpuści. Studzimy.
Zanim zabierzemy się za obróbkę jajek, myjemy je pod bieżącą wodą i sparzamy wrzątkiem. Z żółtek i cukru pudru robimy kogel-mogel przy pomocy miksera. Z białek ubijamy sztywną pianę.
Mieszamy wszystko w następującej kolejności: jajka z cukrem z  roztopioną czekoladą, a potem delikatnie, najlepiej partiamy dodajemy do tego pianę z białek. 
Przelewamy do małych naczyń i umieszczamy w lodówce na kilka godzin. Podajemy z kokosem, owocami, orzechami lub tym, na co akurat mamy ochotę.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zajrzyj jeszcze tutaj:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...